Panda Rel II, in de sperperiode

Tim Smits originally wrote this post on kuleuvenblogt.be.

KU Leuven blogt

DOOR TIM SMITS. Bart De Wever zorgde dit weekend voor een sequel van een politieke rel die in deel één al van een banale grootteorde leek: Panda Rel II. Dit optreden viel op omdat deze periode voor de verkiezingen juist akelig stil is wat betreft rechtstreekse politieke reclame. Dat heeft alles te maken met de sperperiode die de betaalde plaatsing van reclame door politici aan banden legt. De strenge regeling staat in schril contrast met de houterige zelfregulering van de media over hun eigen programma’s. We verzanden in een situatie waarbij echte standpunten alleen in kranten en duidingsprogramma’s mogen en dat elk ander optreden van politici in een spreidstand tussen amusement en (verdoken) propaganda komt te staan. Daarom wordt het dringend tijd om die hele sperperiode te herzien.
Geschreven door Tim Smits, docent persuasieve en marketingcommunicatie aan het Instituut voor MediaStudies. Hij heeft een persoonlijke blog en tweet via @TimSmitsTim

View original post 771 more words

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s